maandag, januari 20, 2014

Vogels uit onze tuin!


Dit keer een Blogje met wat vogels uit onze tuin...
erg zitten ondanks het milde weer toch best wel weer veel verschillende soorten.
Laatste tijd niet echt veel en vaak op "fotopad" geweest, het weer is voornamelijk, grijs en grauw bij ons..het wordt weer eens tijd voor heerlijke blauwe luchten en mooie witte wolken!!
Maar tot zolang teer ik op mijn oude foto mapjes.


 Musje (vrouwtje!)


 Koolmeesje


 Roodborstje.


 Mus (vrouwtje)


Geen idee wat voor duif dit is??


 Grote bonte specht!


 Turkse Tortel


 Musje (vrouwtje)


 Merel (man)


 Musje (vrouwtje)


 Pimpelmeesje

Ik zit me net te bedenken dat er ook nog de wereld Vinkjes en Groenlingen zitten, die doe ik dan wel een andere keer, anders word de blog zo ontzettend lang!!

De foto kunnen op in de Lightbox bekeken worden, klik hiervoor op de eerste foto!!

22 opmerkingen:

  1. Prachtige serie van alle tuinvogeltjes Nieske.
    Je weet wel hoe je ze moet fotograferen op een mooi takje en een prachtige rustige achtergrond.
    Dat is toch wel het mooist al lukt dat natuurlijk niet altijd ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een vogels Niesk
    mee gedaan aan de vogeltelling het is een mooie serie.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder mooie foto's van zulke "gewone " vogeltjes!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer herkenbaar wat je schrijft. Ook hier weinig om te fotograferen, het weer is te grijs en grauw. Ook ik heb zo'n mapje tuinvogels aangemaakt, maar hier zit geen enkel musje. Die eerste vind ik erg mooi! Leuke houding en een eigenwijs opkrullend veertje.
    De andere vogelsoorten zitten ook in mijn tuin, ze komen nog wel een keer.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie verzameling voor de tuinvogeltelling. Het zijn stuk voor stuk prachtig plaatjes . Mooi scherp, fraai belicht en mooie houdingen. Vooral vrouwtje mus is erg mooi. Ik vraag mij alleen af of de houtduif niet een Holenduif is. Kijk eens naar de kleuren en ik mis de witte halsvlek.
    Kortom prachtige platen

    Peter van de Beek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je hebt gelijk....ik twijfelde ook al!!!

      Verwijderen
    2. Heb eens even op internet gekeken,
      het is ook geen Holenduif!!

      Verwijderen
  6. Hoi Nieske,

    Je maakt me weer weer jaloers met je vogeltjes!
    Jij praat gewoon met ze en ondertussen maak je er top foto's van!
    Echt schitterend in beeld gebracht.

    Lieve groetjes Beeldgevoelig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt heel mooi licht op al die vogels, Nieske. Prachtige serie. "Teren op oude mapjes...." is voor mij geen probleem, hoor. Ze zijn zo mooi. In mijn tuin (in de polder) zie ik bijna geen vogel. Vandaag wel twee..... ja, echt twéé...... hele mezen gezien. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige serie heb je gemaakt Nieske.
    Ik las het antwoord op de vraag van de Holenduif al.
    Vaak kan je in je eigen tuin ook best super mooie foto's maken, jij levert het bewijs hier.
    Ik vind ze allemaal goed gefotografeerd en ze zijn allemaal perfect scherp, complimenten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Nieske,

    Whaaaa meteen die eerste opname van dat musje dat zo lief omhoog zit te kijken ..... geweldig.
    En daarna volgt de ene ooooh naar de andere aaah.
    De meeste mensen betalen een fortuin om een vogelhut af te huren en jij heb ze gewoon in je eigen tuin.
    En leg ze super mooi vast.

    De meeste kom ik ook in onze tuin ook tegen maar het lukt me dus nog steeds niet om ze vast te leggen.
    Lachen, afgelopen Zondag dacht ik slim te zijn.
    Heb mijn auto geparkeerd vlak bij een bosje en wilde dus hem dus gebruiken als een vogelhut.
    Geloof het of niet ze hadden het gewoon door en kwamen niet of vlogen meteen weer weg uit het zicht.
    Dat noem ik nog eens slimme vogels.
    Maar het moraal van het verhaal is dat ik nog steeds geen vogel foto's heb.

    Gelukkig kan ik altijd van jouw vakwerk genieten en doe dat dus met volle teugen.
    Overigens vinkjes en groenlingen hebben wij niet in de tuin dus jouw volgende blog wordt een traktatie voor mij :-)

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja het is niet echt weer om er uitgebreid op uit te trekken, maar met vogeltjes in de tuin heb je
    toch af en toe even de kans om wat leuke foto's te maken.
    Een mooie reeks heb je weten te maken en wat een variatie heb je toch nog in de tuin.
    De duif is volgens mij een Stadsduif, google daar maar eens op.
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. det er en flott serie, så perfekt og så pene fugl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nieske,
    Prachtserie. Wat een luxe als dat gewoon je tuin in komt vliegen.
    Je hebt ze heel mooi vastgelegd.
    Ik heb ook geen idee wát voor duif je daar hebt; vooral een móóie, met z'n paarsige gloed.
    Ook je merel vind ik een bijzondere foto met het licht door z'n vleugel heen.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Nieske wat is dat toch heerlijk, om gewoon in eigen tuin vogels te fotograferen. Ik zie er vandaag ook heel veel zitten, maar het is veel te grijs en veel te donker :-(
    Je laat schitterend fotowerk zien, wat een details in de foto's, knap werk!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie vogels krijg jij allemaal te bewonderen en voor je lens in je tuin, heerlijk is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Nieske,
    en wat voor vogels! Je hebt ze echt mooi en scherp in beeld gebracht.
    Mooie details en een mooie varia :-) Altijd genieten van de vogels in de tuin.
    Het antwoord van de Holenduif had je dus al gekregen ;-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Nieske,
    Nou..., je hebt nog flink wat mooie opnames achter de hand. Schitterende foto's hoor Nieske!!
    Dit soort vogels zie je regelmatig maar zijn zo mooi om te zien. En zeker hoe jij ze hebt weten te fotograferen.
    Dat koolmeesje en ook dat pimpelmeesje vind ik heel erg mooi. Prachtige kleuren en een hele mooie achtergrond.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nieske wat zijn ze weer prachtig mooi!!!
    hg marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Nieske
    Heel mooie serie van de vogels in de tuin.Ze zijn heel algemeen, maar ze goed te fotograferen blijft een kunst. Het is jou goed gelukt.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb jij een mooie tuin als je de vogeltjes zo prachtig kunt fotograferen, vaak ook met die rustige achtergronden, daar kan een vogelhutje niet eens aan tippen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

  20. Hello, Nieske Siepel.

    Good feeling works.
    Thank you for your support all the time.

    A nice February.
    Greeting
    From Japan, ruma ❃

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor je reactie op mijn blog,
word door mij zeer gewaardeerd!!

Nieske