vrijdag, februari 03, 2012

Reitdiephaven De Gekleurde huisjes!!

De Gekleurde Huisjes!!

Dinsdag 24 januari j.l. samen met Cristien naar Groningen geweest om de Gekleurde Huisjes te fotografen. Het is een geheel nieuwe woonwijk dat Reitdiephaven heet. zie Info!!

Aan de noordkant van de stad Groningen wordt de nieuwe wijk ReitdiepHaven gebouwd. Prachtig gelegen rondom de nieuw aangelegde jachthaven kunt u hier heerlijk watergericht wonen!
Een groot deel van deze nieuwe wijk is inmiddels al gebouwd. Momenteel wordt onder andere nog gewerkt aan de bouw van de Jumbo supermarkt en worden er diverse winkels gevestigd. Het watersportcentrum "Waterborg" heeft inmiddels zijn intrek genomen aan het levendige havenplein. Binnen ReitdiepHaven heeft u alle benodigde faciliteiten dan ook letterlijk naast de deur.
ReitdiepHaven wordt nog steeds op allerlei punten verfraaid en aantrekkelijk gemaakt om plezierig te wonen en te verblijven. Het gezellige havenplein krijgt een beplanting met bomen die zorgen voor intimiteit en beschutting. Oftewel een heerlijke plek om te vertoeven en te flaneren.
Wonen aan de jachthaven betekent uiteraard ook dat u zo met de boot het water op kan. De jachthaven biedt plaats aan zo’n 225 ligplaatsen. Daarnaast wordt voorzien in ruimte voor commerciële activiteiten in maritieme sfeer, zoals het havenkantoor.


















De foto zijn genomen met mijn Kitlens  SMC Pentax DA 18-55 mm AL  f 3,5 - 5,6 

Bedankt voor het reageren en of kijken op mijn blog!!

20 opmerkingen:

  1. Hoi Nieske
    kleurrijke foto's erg mooi.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schitterend deze kleurrijke opnames, ook de weerspiegelingen zijn prachtig.....mooi en kleurrijk geheel voor een puike fotoserie.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kitlens is niet slecht. Prachtig van kleur en scherpte. En verder erg mooi geheel.
    Bedankt voor je berichtje. Ben aan het kwakkelen:(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke frisse kleurrijke fotografie, Nieske en de luchten zijn werkelijk schitterend... complimenten!
    Fijn weekend en lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nieske,

    Wat mij betreft kunnen ze zo de wervingsbrochure in, stuk voor stuk. En met name die met ganzen erop want in die brochures tekenen ze vaak zelf ook een paar zwanen of zo erbij. Wat had je trouwens mooie luchten erbij!

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn weer snoepjes om te zien Nieske. Ook ik vind de weerspiegeling heel mooi.
    Fijn weekend
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goh nieske,
    het eerste waar ik aan moet denken als ik dit zie,
    "perfectie"
    en dan maquettes, j eweet wel van een architect die die mooie computerplaatjes maakt van een project dat hij gaat maken...
    zo mooi ziet het er uit,
    "petje af" zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende foto's, Nieske, met die heldere kleuren. Ik word er helemaal vrolijk van!
    Hartelijke groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo die staan er kleurig op Heel erg leuk deze huisjes. De kleuren spiegeln mooi in het water en die met de eenden erbij vind ook erg mooi geworden. Uniek stukje zo deze gekleurde wijk. Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Nieske,

    her is misschien verveelend in deze quartieren te woonen. Het spel op het water is gekleurd en daar vind ik je fotos ook prachtig, maart ik vind de architektuur te nieuw. IK houd van steden die natuurlijk gegroeid zijn - in Friesland bijvoorbeeld Sneek of Harlingen. De fotos zijn prachtig, maar de fotos tonen de kunstelijkheid en de kopie waar de mensen leven.

    Groeten uit Duitsland
    Dieter

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nieske,
    O wat zijn ze mooi. Mooi van kleur, lekker scherp, fraaie weerspiegeling en wolkenlucht. Maar je hebt ook goed gekeken, de composities zijn wel overwogen.
    Foto 1 en 3 vind ik het mooiste, zonder de anderen te kort wilen doen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem10:58 a.m.

    Het is wel een heel mooi kleurrijk plekje! De spiegeling was ook heel fraai en fotogeniek. Je laat weer een super mooie serie zien, ideaal dat jij de eerste bent kan ik ze straks zo doorsturen.

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een vrolijke boel, wat had dit in HDR een leuke plek geweest, mooie wolken en prachtige kleuren, hier kan je wel lekker wonen.
    De weerspiegeling en de composities heel goed gekozen.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn erste indruk was het lijkt wel een beetje op Wilemsstad met dat water er voor Vind het grappig en afwisselend en brengt wat kleur.
    Je hebt ze prachtig wijds op de plaat gezet Genoten van je serie
    Groetjes Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Nieske,
    allereerst even: ik zie dat je de reacties nog steeds in een apart venster hebt, dat hoeft niet meer hoor, alles werkt weer goed.

    Wat een leuke kleurige serie is dit, echt heel mooi weergegeven, de fijne wolkjes maken het geheel af.
    Ik ben doorgaans niet zo kapot van 'modern' maar dit een prachtige woningstijl. En fotogeniek ;-)

    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Nieske,
    Erg mooi deze opnames van deze kleurrijke woningen. Bootje voor de deur..., een prima locatie volgens mij om te wonen.
    Mooi in beeld gebracht zo met die lucht en de weerspiegeling in het water.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Nieske,
    De gekleurde huisjes zijn prachtig. Ik waan me weer even terug in Noorwegen ;) De spiegelingen benadrukken al die mooie kleuren nogeens. Maar... wat geven die prachtige wolkenluchten ook een mooie sfeer aan de foto's. TOP!

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Nieske,

    Via via kwam ik weer op jouw site uit en al bladerend ook bij de gekleurde huisjes... en nu zie ik dat het in Groningen is genomen en dat je ook bij het Paterswoldsemeer was. Dat is mijn woonplaats... en ik had het niet herkend.. oei!
    Je foto's van Moddergat zijn erg mooi. Ik hou erg van het groothoekeffect en je weet het heel goed te gebruiken! Dat is natuurlijk wel de kunst..
    Groet! Anita
    En nu ga ik ook maar eens uitzoeken hoe ik van dat gevarenbord afkom dat nu bij elke reactie staat. En dan maar hopen dat het overal hersteld wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige serie laat je ons hier zien Nieske. Ik vind dat je erg goede standpunten hebt genomen, waardoor je heel mooie composities hebt bereikt. De kleuren, de luchten en spiegelingen, alles ziet er gelikt uit. Heel erg mooi!!!!

    Groetjes, Rardo.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I immagini molto belle...

    Vito

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor je reactie op mijn blog,
word door mij zeer gewaardeerd!!

Nieske